480 четения

Седем възпитаници на ПМГ се класираха за националната олимпиада по информационни технологии

Проектите „Златната книга“ на Теодора Славова и Симеон Михайлов и „Мисия: Земя“ на Цветина Борисова и Мартин Ангелов с шанс за отличия

 

СЕДЕМ ВЪЗПИТАНИЦИ НА ПРИРОДО-МАТЕМАТИЧЕСКАТА ГИМНАЗИЯ „ВАСИЛ ДРУМЕВ“ ВЪВ ВЕЛИКО ТЪРНОВО СЕ КЛАСИРАХА ЗА НАЦИОНАЛНИЯ КРЪГ НА ОЛИМПИАДАТА ПО ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ. Проектите, с които тийнейджърите ще се борят за призови отличия в края на юни, са четири. Учениците са се подготвяли за състезанието под ръководството на учителя по информатика и информационни технологии Георги Игнатов.
Четирима са дванадесетокласниците, достигнали до финала на олимпиадата, и имат шанс за отличия. Това са Теодора Славова и Симеон Михайлов с проекта си „Златната книга“ и Цветина Борисова и Мартин Ангелов, автори на приложението „Мисия: Земя“. И четиримата се състезават в направлението „Мултимедийни приложения“. При резултат 6,00 те ще бъдат лауреати и ще могат да използват оценките си като вход за университета.
„Проектът на Теодора и Симеон е приключенска 3D игра, подходяща за електронно обучение на ученици от 3 клас, СИП и извънкласни форми на обучение и с нея те ще могат да затвърдят знанията си по математика, да се научат да събират, изваждат, да делят и умножават“, обяснява Георги Игнатов и допълва, че играта разширява логическите способности на децата, защото в нея те работят с интегрирани 3D математически пъзели.
Приложението „Мисия: Земя“, с което Цветина Борисова и Мартин Ангелов ще се борят за отличия, дава основна информация за различните системи в човешкото тяло. Проектът е предназначен за електронно запознаване със системите на човешкото тяло и техните функции. Цветина и Мартин са създали 3D модели, които са достатъчно интересни и подходящи за ученици и за любители на биологията.
ДО НАЦИОНАЛНИЯ КРЪГ СА ДОПУСНАТИ И ДВАМАТА ДЕВЕТОКЛАСНИЦИ ПЕТЯ ИГНАТОВА И САМУИЛ НИКОЛОВ, автори на приложение на интерактивна дъска DRAWMATHIC. Те са се състезавали в категорията „Приложни програми“. Иновативната идея на тийнейджърите е за малчуганите от предучилищна възраст и за първокласниците, които бързо ще се научат да изписват правилно цифрите от 0 до 9 и да решават задачи със събиране и изваждане. В приложението има четири математически игри, които тренират наблюдателността, съобразителността и психомоторните умения на хлапетата.
Докато са били в социална изолация, Петя и Самуил са направили приложението си още по-интересно. Освен допълнителна математическа игра, двамата са прибавили и гласово управление на цялото приложение. „Когато го представиха на областния кръг на олимпиадата, интерфейсът имаше гласова навигация, но за управлението му беше нужно децата да разполагат с мишка. Сега казват на глас кой сектор от приложението искат да им се отвори и то се отваря, без да е необходимо да кликват с мишка където и да било на екрана“, представя успехите на учениците си г-н Игнатов.
Той е успял да класира за националния кръг и един осмокласник – Давид Петков, който е автор на мултимедийния проект „The Quest“. Това е 3D игра, която дава подробна информация за седем от най-известните съкровища, открити по българските земи, и е подходяща за учениците от 4 и 5 клас за часовете по история. Неговият проект е в категорията „Мултимедия“.
Според правилата на националния кръг на олимпиадата учениците ще трябва да направят презентация на разработките си. Но и да се явят на тест. Тестът е изключително сложен, съдържа между 30 и 60 въпроса, за които децата имат определено време, за да решат. Крайното класиране се определя от оценката им на теста и от резултата от презентацията на проекта. Журито класира децата във всяко направление, но в крайна сметка има и генерално класиране.
Сашка АЛЕКСАНДРОВА

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Съдържанието е заключено!