90 четения

Високопоставен представител на Европейската агенция по лекарствата потвърди връзката между ваксината на „Астра Зенека“ и образуването на тромби

Високопоставен представител на Европейската агенция по лекарствата (ЕМА) потвърди връзката между поставянето на ваксината срещу ковид на „Астра Зенека“ и образуването на тромби в организмите на ваксинирани, предаде Франс прес.
„Вече сме в състояние да кажем, че е ясно, че има връзка с ваксината. Все още обаче не можем да кажем кое е конкретното нещо, което провокира тази реакция“, заяви Марко Кавалери, който отговаря за ваксинационната стратегия на ЕМА, в интервю, публикувано в италианския всекидневник „Месаджеро“.
Агенцията от днес до 9 април ще обсъжда въпроса с връзката между поставянето на ваксината срещу ковид на „Астра Зенека“ и образуването на тромби в организмите на ваксинираните с нея.
„Искаме да имаме точна картина на случващото се, да определим по прецизен начин на какво се дължи причиняваната от ваксината реакция“, изтъкна Кавалери.
От няколко седмици има подозрения за възможни сериозни странични ефекти, като например образуването на тромби, при хора, ваксинирани с ваксината на „Астра Зенека“.
Бяха регистрирани десетки такива случаи в различни страни. От съображения за сигурност, някои държави преустановиха ваксинирането с ваксината на „Астра Зенека“ на хора от определени възрастови групи. Сред тях са Франция, Германия и Канада. Други страни, като например Норвегия и Дания, изцяло преустановиха ваксинирането с „Астра Зенека“.

Източник: БТА

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *