11 часа и 5 спукани гуми бяха нужни на търновеца Димитър Дикелов да стигне от старата до морската столица с колело

19-годишният мъж срещнал сериозни изпитания за волята по време на екстремното приключение

ЩУРО И ИЗПЪЛНЕНО С МНОГО АДРЕНАЛИН ПРЕЖИВЯВАНЕ ПРЕДПРИЕ И УСПЕШНО ЗАВЪРШИ ТЪРНОВЕЦЪТ ДИМИТЪР ДИКЕЛОВ. 19-годишният болярин, който бе сред отличилите се на последните абитуриентски балове в старата столица заради избора си да стигне до червения килим с колело вместо с луксозна кола, отиде до морето с велосипед. Тази цел той си постави именно в големия ден на дипломирането и три месеца по-късно вече е отметната.

Димитър използвал парите, които получил като подарък за завършването на средното си образование от роднини, за да си купи специално шосейно колело, подходящо за каране по дълги маршрути. Така на 11 септември заедно с двама приятели, които вече имат опит в покоряването на локации на две гуми, завъртели педалите до Варна.

„Тръгнахме от Велико Търново в 04:00 часа сутринта. Очаквах, че ще срещнем трудности и екстремни моменти, защото до Варна разстоянието е 230 км. Първоначалната идея беше да останем за няколко дни на Черноморието, но времето не беше подходящо за плаж, затова преценихме, че е по-добре още същата вечер да се върнем обратно“, разказа 19-годишният ентусиаст.

Неволите за него започнали 70 км преди морската столица, в района на Нови пазар. Компанията спряла за почивка на бензиностанция и след като потеглили, Димитър усетил, че нещо не е наред с колелото.

„Бяхме преминали участък с много тръни и така се стигна до момента, в който и двете гуми на велосипеда ми бяха спукани. Аз носех две резервни, напомпахме ги и продължихме. 500 метра по-нататък и резервните се спукаха и понеже вече нямах други, с които да ги подменя, единствената опция беше да ги лепя. Момчетата с мен ми помогнаха. Уж успях да реша проблема и след известно време задната пак спадна. Единият ми приятел даде неговата единствена резервна гума, но след малко каране гръмна и тя. И така от първите две гуми, които бяха целите в тръни, проверихме коя е с по-малко дупки и я залепихме и продължих да карам“, разказва перипетиите си Димитър. В крайна сметка в 20:00 часа вечерта стигнали до Варна. Времето, прекарано в каране, било 11 часа, а отстраняването на проблемите с гумите отнело повече 3 часа. „Отидох до морето, за да си направя снимка за спомен, и после се върнахме до жп гарата във Варна и се прибрахме с влак до Горна Оряховица. От Горна Оряховица до Велико Търново пак се придвижихме на две гуми. Цялото преживяване ми се стори, че е продължило дни“, сподели младежът.

Това е най-дългият маршрут, който е покорявал. Горд е, че не се пречупил, и вече планира следващото приключение. „Ходих сам и до Чумерна, като нощувах там. Карах до Шипка и до Бузлуджа и се върнах пак с колелото. Смятам и през есента да се придвижвам на две гуми, докато метеорологичните условия го позволяват“, допълва той.

Галина ГЕОРГИЕВА

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *